اصفهان . خیابان جی شرقی . بعد از سه راه شریعتی . جنب کوچه 145

35215288-35244415

همه چیز درباره لوگو

همه چیز درباره لوگو

همه چیز درباره لوگو

لوگو یک نشانه یا نماد گرافیکی است که توسط شرکت‌ها/ ادارات/ موسسات و اشخاص برای ایجاد یک برند تجاری و شخصی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اکثر کسب‌وکارهای موفق دارای نشانه حرفه ای هستند. برای مثال شرکت بزرگ و معتبر نایکی را بلاشک می‌شناسید، زمانی که ما لوگو تیک را می‌بینیم سریعا به فکر این شرکت بزرگ می‌افتیم که یک مجموعه بزرگ تولید و فروش محصولات ورزشی است.

می‌شود گفت لوگوها هویت اصلی یک برند محسوب می‌شوند و اکثر برندها توسط نشانه گرافیکی موجود خود که برای برند در نظر گرفته شده به مخاطب معرفی اولیه می‌شوند که این برند متعلق به چه شرکتی است و در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند .

برای اینکه بتوانیم به کسب و کار خود هویت دهیم به لوگو نیاز داریم. لوگو این قدرت را به شما می دهد که بتوانید کسب وکار خود را حرفه‌ای‌تر نشان دهید و اعتماد مشتریان زیادی را جلب کنید. طراحی لوگو حرفه ای بسیار اثر بخش تر از تبلیغات است. زمانی که یک لوگوی منحصر به فرد را برای کسب و کار خود انتخاب می کنید، ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار خواهید کرد و همچنین در رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی که در آن هستید با استفاده از لوگو در تبلیغات مختلف، می‌توانید نقش مهمی در جلب اعتماد مخاطبان داشته باشید.

برای طراحی لوگو می توان از سبک های متنوع و بسیاری بهره برد و با توجه به نیاز برند، سبک آن را شناسایی و طراحی نمود. برخی از این سبک ها به شرح زیر می باشد:

 لوگو تصویری

در این نوع لوگو تصاویر و شمایل و نمادها قالب هستند. یعنی برای طراحی آنها، از آیکون ها، تصاویر ساده و اشکال مختلفی که بیان کننده آن محصول یا شرکت و کسب و کار هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.

 این تصاویر باید داستان برند شما و نوع سبک کار شما را به مخاطب نمایش دهد. لوگوهای تصویری خیلی خوب در ذهن مخاطب ماندگار می‌ماند، برای همین شرکت های زیادی به استفاده از این لوگوها روی آورده اند.

شرکت اپل و نایک از جمله شرکت هایی هستند که برای نام شرکت خود از لوگوهای تصویری استفاده کرده اند.

لوگو نوشتاری

در این دسته از لوگوها نام برند با فونت و ظاهری متفاوت نوشته می‌شود که به آن لوگو تایپ هم گفته می شود. در لوگو تایپ، تمرکز طراح بر روی نام تجاری یک شرکت یا برند کسب و کار است که به نوعی با ترکیب فونت ها و تغییراتی در اندازه و نحوه چینش کلمات همراه با خلاقیت آن را به یک نشانه بصری زیبا تبدیل می کند.

در این نوع از لوگو نام برند باید حتما قابل تشخیص و خوانا باشد. این دسته از لوگوها زمینه ای را برای کسب و کارها فراهم می کنند که بتواند برند مورد نظر به سرعت معروف شود.

لوگو ترکیبی

این نوع لوگو از ترکیب لوگوی نوشتاری و لوگوی تصویری در کنار هم استفاده می شود و ترکیب این ها می تواند حاصل یک لوگویی شود که مفهوم برند و خدمات شما را به مخاطب برساند.

لوگو ترکیبی، از جذابیت بصری بالایی در بین افراد برخوردار است و می تواند شرکت و نوع خدمات ارائه شده را به خوبی به مخاطب معرفی کند و برای اکثر برندها مناسب است.

لوگو مونوگرام (monogram) یا لوگوی حرف نماد

این نوع لوگو بر پایه تایپوگرافی طراحی می شود و معمولا می تواند شامل حرف اول یا مختصر حروف نام تجاری یک شرکت یا برند باشد.

از این لوگو زمانی که نام شرکت یا برند، سخت و طولانی باشد، استفاده می شود و لوگوهایی بسیار متفاوت و خلاق هستند و مخاطب به جای اینکه به دنبال تصاویری فانتزی باشد از حروف اول شرکت یا برند تجاری خود به عنوان لوگو استفاده می کند و از جایی که تشخیص آنها برای مخاطبان راحت می باشد، منطقی است که چرا آنها لوگوهای مونوگرام را انتخاب کرده اند.

دیدگاه ها ی خود را وارد کنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

آخرین مقالات

برچسب